Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Sandrullad

I slutet av förra veckan bakade jag ytterligare en kaka från Jan Heds 277 sorters kakor, nämligen Sandrullad. En inte särskilt söt och ganska mjölig kaka. De blev lite höga i färgen vilket beror på att jag förlorade mig i Candy Crush medan jag bakade.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Kakorna fick ta plats i en av mina fina våningsburkar. En för övrigt fantastiskt praktisk uppfinning, jag förstår inte varför man slutade tillverka dem. I burken fanns även Boråskransar samt Strassburgare som senare utgjorde förra veckans fredagsfika.

Single Post Navigation

Kommentera

