Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Virkat

Jag fick en fråga om vart jag hittat mönstret till min brudkrona. Mönstret kommer från en bok som jag lånade på biblioteket, jag frågade efter mönster på brudkronor och efter en vända ned i arkivet dök boken upp. Boken heter Virkat och utkom 1968. Den är utgiven av ICA-förlaget, så även om den inte längre trycks, finns det förmodligen en hel del exemplar att ta reda på. Förmodligen finns de på loppisar eller hemma hos kreativa äldre damer.

Det fanns många fina mönster i boken så jag kommer nog själv hålla lite utkik efter den.

 

virkat

Single Post Navigation

3 thoughts on “Virkat

  1. Tack för svaret! Boken ser ju bara för härlig ut!

  2. Här finns den till salu, men den levereras enbart inom Sverige, så det passar inte mej. http://www.bokborsen.se//Virkat/2570462

Kommentera

