Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Ny överklänning

Jag håller på att sy en ny överklänning till sommarens medeltidsmarknader. Tyget är fiskbensmönstrat och går i grått och blått. Jag tänkte försöka få till en utstyrsel från den tidigare delen av medeltiden. Lite kortare och med brickband i kanterna.

Under klänningen ska jag ha den här blå klänningen i linne, jag vet att det inte är historiskt korrekt att klänningen är i linne, men tills vidare får det vara så.

20130508_070536

Den fina nyckelringen har en kollega smitt till mig. Perfekt att ha hängande i bältet, tillsammans med väskan och sysaxen.

20130508_070510

Single Post Navigation

Kommentera

