Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Smygtitt

Igår sydde jag ihop min nya överklänning och den blev riktigt bra, hade den varit mindre hade jag inte fått på mig den. Nu är det bara alla fållar kvar och dem ska jag sy för hand, sedan blir det förmodligen lite dekor i form av mitt hemvävda brickband. När jag är helt klar med klänningen ska jag sy en vikingautstyrsel samt en ny kjortel till min man. Jag behöver även tillverka ett haklin till mig själv.

20130518_161954Jag har även börjat planera sommarens inköp av tyger. Till nästa sommar är jag förhoppningsvis redo att sy något ännu mer figurnära. Jag är sugen på en cotehardie, men det är bara planer än så länge.

Single Post Navigation

Kommentera

