Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Medeltidsdagar på Torpa Stenhus

För ett par helger sedan var jag och min man i Borås och passade då på att besöka medeltidsdagarna på Torpa Stenhus. Evenemanget var större än förväntat och vi var där en bra stund. På marknaden köpte jag lite pärlor samt spännbucklor som var repliker av ett norskt fynd. Dessa dyker förhoppningsvis upp här inom kort. Tyvärr var antalet civila fler än de medeltidsklädda, men så är det ju ofta.

20130720_102538

20130720_102233-1

Vi fick tillfälle att använda våra nya kläder. Även om min mans kläder fortfarande behöver piffas upp lite. Hans kjortel, särk och hosor är sydda av mig.

20130720_125242

Nästa evenemang vi ska på blir medeltidsveckan på Gotland, därefter kan vi se fram emot Söderköpings gästabud.

20130720_120340

Single Post Navigation

Kommentera

