Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Tilda-docka

För ett par veckor sedan fick jag för mig att jag ville prova att sy en så kallad Tilda-docka. Jag köpte en bok, letade inspiration på Internet, vilket det fanns gott om, och satte sedan igång. Det var ganska pilligt och krävde en del fokus, men jag blev faktiskt ganska nöjd med slutresultatet. Det var dessutom väldigt roligt att sy dockan.

Min docka fick en blommig klänning med blå botten, blå byxor och skor samt ett prickigt förkläde. Håret flätade jag.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Den här dockan har redan flyttat hemifrån, till en liten flicka i Dalarna, men jag har redan påbörjat en ny.

Single Post Navigation

Kommentera

