Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Mörkt lantbröd

Jag köpte en påse mörkt lantbrödsmjöl tidigare i veckan och idag bakade jag på det. Jag brukar vanligtvis bara baka på vetemjöl och rågmjöl men ibland måste man ju prova något annat. Receptet hittade jag på mjölpåsens baksida. Degen skulle egentligen jäsa i korgar men sådana har jag inga, så jag använde vanliga brödformar under jäsningen.

20140322-192846.jpg

Receptet var enkelt och brödet blev gott, det jäste väldigt fint också. Det har blivit väldigt mycket surdegsbröd på senaste tiden och jag har börjat tröttna på det en smula, så det här brödet kom väl till pass.

Single Post Navigation

Kommentera

