Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Virkad lampslöja

För ett tag sedan hängde vi upp en skomakarlampa i köksfönstret. I samma veva påbörjade jag en passande slöja till lampan men den har inte blivit klar förrän nu. Virkning tär på mitt tålamod. Det är synd för jag tycker att skomakarlampor med slöja över är väldigt mysigt och hemtrevligt.

20140329-071342.jpg

20140329-071335.jpg

Notera matchningen med gardinen och tapeten.

Lampslöjan tog ganska många veckor att göra och jag förstår inte att det finns de som sitter och virkar överkast till dubbelsängar och liknande, det är helt otroligt. Vi har en till skomakarlampa i vardagsrummet och jag önskar att jag hade tålamodet att virka en slöja med matchande duk till varje årstid, men det kommer jag aldrig orka. Den lampan är dessutom större än den i köksfönstret.

 

 

Single Post Navigation

Kommentera

