Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Sybrev/syrulle

När jag är ute på resande fot har jag för det mesta med mig något sömnadspyssel. Nålar, tråd och annat som hör till har jag haft i en liten plastburk, fruktansvärt ocharmigt. Så för ett par kvällar sedan bestämde jag mig för att sy ett sybrev, eller en syrulle.

bild-3

Syrullen är sydd i grön och gul vadmal, lite spillbitar som jag hade hemma. Den är ihopsydd med ullgarn som jag har färgat med krapp.

bild-2

Jag får plats med det mesta jag behöver. I stora facket har jag lintråd, måttband och sprätt. I det mindre facket med lock har jag en fingerborg, en bit krita och mitt bivax. Knappnålar, olika sy- och brodyrnålar samt säkerhetsnålar får också plats. På söndag ska jag åka tåg till Helsingborg, vilket blir ganska många timmar, så då kommer nog syrullen väl till pass. Innan dess måste jag dock påbörja något så att jag har något att sy på, på tåget.

Single Post Navigation

Kommentera

