Hem och härd

om husliv, handarbete och annat pyssel

Ekenäs riddarspel

För ett par veckor sedan var vi på Ekenäs riddarspel. Det var lite kallt och blött men inget håller en så varm och torr som ylle. Linne är dock inte mycket att ta till när det är blött ute.

Vi köpte lite husgeråd, bland annat keramikkoppar som var gjorda efter ett vikingatida fynd på Gotland. Väldigt fina och drickvänliga. Vikingarna visste vad de gjorde.

 

bild-2

Marknaden på Ekenäs var trevlig, som vanligt. Riddarspelen var säkert också bra men vi orkade inte trängas bland alla barnfamiljer.

Jag hade på mig min  nya hängselklänning, tyvärr fick jag inte tillfälle att visa upp mitt bling, eftersom det var hätt- och mantelväder.

bild

Nästa evenemang blir vikingaveckan i Foteviken, i slutet av juni. Jag fick häromdagen för mig att jag verkligen behövde ytterligare en klänning så i lördags åkte jag och köpte tyg och i söndags sydda jag ihop klänningen. Nu har jag drygt två veckor på mig att fålla kanter och fälla alla sömmar. Dessutom ska jag hinna sy på band på min röda hängselklänning, samt ge nya axelband åt min rutiga. Lite småstressigt, jag lär nog sitta och sy i bilen på väg ned till Foteviken.

 

Single Post Navigation

Kommentera

